Höyrystymispainemittari Tulosta Sähköposti

Höyrystymispainemittari

1. Tarkista, että mittarin neula on nollassa.

2. Kierrä mittari kiinni ruiskuun. Vedä varovasti mittariin tyhjiö 10 cc asti. Varo neulan iskeytymistä toppariin. Tarkista ettei ilmavuotoja ole.

3. Irrota ruisku ja vedä siihen polttoainetta 2cc. Ota näyte polttoainetankista, ei vedenpoistohanasta. Polttoainelaatujen täytyy olla sekoitettuja tankissa.

4. Kierrä mittari kiinni ruiskuun ja vedä hitaasti 10 cc asti.

5. Jos neula liikkuu vihreälle ”safe” alueelle, niin näyte on ”höyrylukkovapaa” vallitsevassa lämpötilassa. Jos neula menee ensin vihreälle alueelle, mutta palautuu hitaasti, niin näyte on rajoitetusti ”höyrylukkovapaa”. Testi on tehtävä koneen lähellä ulkotiloissa. Jos ilma kuumenee, niin suorita testi uudelleen.

6. Jos neula pysyy punaisella alueella, niin näyte ei ole ”höyrylukkovapaa” tässä lämpötilassa. Näyte voi kuitenkin olla käyttökelpoinen kylmempänä päivänä. Vaihtoehtoisesti voit lisätä tankkiin lekobensaa riittävän määrän, jotta näytteestä tulee ”höyrylukkovapaa”.

Huom! Tämä testi ei näytä polttoaineen oktaanilukua tai anna numeerista lukua höyrylukko-ominaisuuksista. Mittavälineiden täytyy myös olla puhtaita vanhoista jäänteistä. Puhdista ruisku joka käytön jälkeen! Polttoainejäämät ruiskussa lyhentävät ruiskun ikää. mäntä voidaan kiertää irti ruiskusta puhdistusta varten. Lisää tippa tai kaksi silikoniöljyä, kun laitat männän takaisin ruiskuun.